Învățământul primar este prima etapă din învățământul obligatoriu.
Învăţământul primar cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I – IV, clasa pregătitoare fiind prima clasă din învățământul primar.
Pentru copil, clasa pregătitoare este o perioadă de acomodare cu viața școlii, care să-i permită o bună adaptare la program, colectivitate și cerințele specifice acestui mediu diversificat.
Atât după clasa pregătitoare, cât și după clasa I, nu există noțiunea de repetenție. Strategia cea mai eficientă o constituie evaluarea continuă și, în funcție de rezultatele înregistrate, intervenția imediată și particularizată pe durata anului școlar.
În clasa pregătitoare sunt înscriși copiii care au împlinit vârsta de 6 ani până la data începerii anului școlar. La solicitarea scrisă a părinţilor, a tutorilor sau a susţinătorilor legali, pot fi înscrişi în clasa pregătitoare şi copiii care împlinesc vârsta de 6 ani până la sfârşitul anului calendaristic, dacă dezvoltarea lor psihosomatică este corespunzătoare.
In vederea înscrierii copiilor în învățământul primar, în fiecare an se organizeaza ZIUA PORȚILOR DESCHISE, moment în care părinții au ocazia de a cunoaște mediul școlar, de a discuta cu învățătorul și de a primi informații referitoare la activitățile școlare.
Liceul Teoretic „Jean Bart” are un număr de 5 clase de învățământ primar, a câte 20 de locuri. Sălile de clasă sunt organizate și adaptate specificului vârstei astfel încât integrarea micilor elevi să fie cât mai usoară și plăcută. Multitudinea de materiale didactice, mobilierul adaptat vârstei, echipamentele moderne IT existente în fiecare sala de clasă transformă orele de curs în adevărate aventuri pentru micii exploratori.
Învățământul primar are ca obiectiv principal crearea de oportunități egale pentru toți copiii, pentru a realiza o dezvoltare cognitivă, emoțională și psihomotorie echilibrată, adaptată nevoilor individuale. Astfel învățătorii și profesorii din învățământul primar ai Liceului Teoretic „Jean Bart” sunt dedicați în totalitate formării și pregătirii elevilor pentru următoarele etape școlare. Pentru aceasta ei folosesc metode moderne de lucru îmbinate cu cele tradiționale având în centrul activităților JOCUL. Diversele activități extrașcolare (serbări tematice, carnavaluri, activități ecologice, excursii…) completează și înfrumusețează viața de elev implicând și modelând noi amintiri atât pentru copii cât și pentru părinții care devin parteneri egali în educarea celor mici.